Ara

Okul Öncesi Eğitim Programı Kazanım ve Göstergeleri Listesi

BİLİŞSEL ALANKAZANIM VE GÖSTERGELERİ


Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
-Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. 
-Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
-Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
-Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
-İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
-Gerçek durumu inceler.
-Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
-Göstergeleri:
-Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. 
-Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
-İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
-Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
-Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. 
-Sıra bildiren sayıyı söyler.
-10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
-10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı söyler.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
-Nesne/varlığın adını söyler. 
-Nesne/varlığın rengini söyler. 
-Nesne/varlığın şeklini söyler. 
-Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. 
-Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. 
-Nesne/varlığın dokusunu söyler. 
-Nesne/varlığın sesini söyler. 
-Nesne/varlığın kokusunu söyler. 
-Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. 
-Nesne/varlığın tadını söyler. 
-Nesne/varlığın miktarını söyler. 
-Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler. 
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:
-Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
-Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları uzunluğuna göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları sesine göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları miktarına göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir. 
-Eş nesne/varlıkları gösterir.
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
-Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
-Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
-Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.
-Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar.
-Nesne/varlıkları dokusuna göre gruplar.
-Nesne/varlıkları sesine göre gruplar.
-Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre gruplar.
-Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.
-Nesne/varlıkları kokusuna göre gruplar.
-Nesne/varlıkları miktarına göre gruplar.
-Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
-Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların sesini ayırt eder, karşılaştırır.
-Nesne/varlıkların kokusunu ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların yapıldığı malzemeyi ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların tadını ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır. 
-Nesne/varlıkların kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır. 
Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
Göstergeleri:
-Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar.
-Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.
-Nesne/varlıkları miktarlarına göre sıralar.
-Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.
-Nesne/varlıkları renk tonlarına göre sıralar.
Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
-Nesnenin mekândaki konumunu söyler. 
-Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. 
-Mekânda konum alır.
-Harita ve krokiyi kullanır.
Kazanım 11: Nesneleri ölçer.
Göstergeleri:
-Ölçme sonucunu tahmin eder. 
-Standart olmayan birimlerle ölçer.
-Ölçme sonucunu söyler.
-Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
-Standart ölçme araçlarını söyler.
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri:
-Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
-Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. 
-Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir. 
Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:
-Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
-Gösterilen sembolün anlamını söyler.
Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri:
-Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. 
-En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.
-Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler.
-Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
-Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
-Bir bütünün parçalarını söyler.
-Bir bütünü parçalara böler. 
-Bütün ve yarımı gösterir. 
-Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
Göstergeleri:
-Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler. 
-Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. 
Göstergeleri:
-Bir olayın olası nedenlerini söyler. 
-Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar.
Göstergeleri:
-Olayları oluş zamanına göre sıralar. 
-Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. 
-Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeleri:
-Problemi söyler. 
-Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. 
-Çözüm yollarından birini seçer. 
-Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler. 
-Seçtiği çözüm yolunu dener. 
-Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
-Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir. 
Kazanım 20: Nesne grafiği hazırlar.
Göstergeleri:
-Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. 
-Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.
-Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar. 
-Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.
Kazanım 21: Atatürk’ü tanır. 
Göstergeleri:
-Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. 
-Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.
Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar. 
Göstergeleri:
-Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler. 
-Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.
-Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.

DİL GELİŞİMİ
KAZANIM GÖSTERGELERİ


Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:
-Sesin geldiği yönü söyler. 
-Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
-Sesin özelliğini söyler.
-Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.
-Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. 
Göstergeleri:
-Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
-Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
-Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. 
-Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
-Düz cümle kurar. 
-Olumsuz cümle kurar. 
-Soru cümlesi kurar. 
-Bileşik cümle kurar. 
-Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.
Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:
-Cümle kurarken isim kullanır.
-Cümle kurarken fiil kullanır.
-Cümle kurarken sıfat kullanır.
-Cümle kurarken bağlaç kullanır.
-Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.
-Cümle kurarken zarf kullanır.
-Cümle kurarken zamir kullanır.
-Cümle kurarken edat kullanır.
-Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.
-Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
-Konuşma sırasında göz teması kurar. 
-Jest ve mimikleri anlar.
-Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
-Konuşmayı başlatır.
-Konuşmayı sürdürür. 
-Konuşmayı sonlandırır.
-Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
-Sohbete katılır. 
-Konuşmak için sırasını bekler.
-Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
-Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
-Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
-Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. 
-Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. 
-Eş anlamlı sözcükleri kullanır. 
-Eş sesli sözcükleri kullanır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
-Sözel yönergeleri yerine getirir. 
-Dinledikleri/izlediklerini açıklar. 
-Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. 
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. 
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
-Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır. 
-Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
-Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
-Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
-Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.
-Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.
Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
-Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
-Sözcüklerin sonunda yer alan sesleri söyler.
-Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.
-Aynı sesle biten sözcükler üretir.
-Şiir, öykü ve tekerlemedeki uyağı söyler.
-Söylenen sözcükle uyaklı başka sözcük söyler.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
-Görsel materyalleri inceler.
-Görsel materyalleri açıklar.
-Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
-Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. 
-Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
-Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. 
-Yetişkinden kendisine kitap okumasını ister. 
-Okumayı taklit eder. 
-Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar.
Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
-Çevresindeki yazıları gösterir.
-Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.
-Yazılı materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.
-Yazının yönünü gösterir.
-Duygu ve düşüncelerini yetişkine yazdırır.
-Yazının günlük yaşamdaki önemini açıklar.

MOTOR GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
-Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. 
-Yönergeler doğrultusunda yürür. 
-Yönergeler doğrultusunda koşar. 
-Belli bir yükseklikten atlar.
-Belli bir yüksekliğe zıplar. 
-Belli bir yüksekliğe tırmanır.
-Tırmanılan yükseklikten iner.
-Engelin üzerinden atlar. 
-Koşarak bir engel üzerinden atlar.
-Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. 
-Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
-Belirlenen mesafede yuvarlanır.
-Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar.
-Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.
-Galop yaparak belirli mesafede ilerler.
-Sekerek belirli mesafede ilerler.
-Öne yuvarlanır.
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
-Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. 
-Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. 
-Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
-Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.
-Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
-Tek ayak üzerinde durur.
-Tek ayak üzerinde sıçrar.
-Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar. 
-Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. 
-Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. 
Göstergeleri:
-Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
-Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar.
-Atılan topu elleri ile tutar.
-Koşarak duran topa ayakla vurur. 
-Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. 
-Raket/sopa ile sabit topa vurur. 
-Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir.
-Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar. 
-İp atlar.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. 
Göstergeleri:
-Nesneleri toplar. 
-Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
-Nesneleri üst üste dizer.
-Nesneleri yan yana dizer.
-Nesneleri iç içe dizer.
-Nesneleri takar.
-Nesneleri çıkarır.
-Nesneleri ipe vb. dizer.
-Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
-Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. 
-Malzemeleri keser. 
-Malzemeleri yapıştırır.
-Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
-Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
-Nesneleri kopartır/yırtar.
-Nesneleri sıkar.
-Nesneleri çeker/gerer.
-Nesneleri açar/kapar.
-Malzemelere elleriyle şekil verir. 
-Malzemelere araç kullanarak şekil verir. 
-Kalemi doğru tutar.
-Kalem kontrolünü sağlar.
-Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
-Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. 
-Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
-Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. 
-Basit dans adımlarını yapar. 
-Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. 
-Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
-Göstergeleri:
-Adını/soyadını söyler.
-Yaşını söyler.
-Fiziksel özelliklerini söyler.
-Duyuşsal özelliklerini söyler.
Kazanım 2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri:
-Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.
-Anne/babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.
-Teyze/amca gibi yakın akrabalarının isimlerini söyler.
-Telefon numarasını söyler.
-Evinin adresini söyler.
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. 
-Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
-Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri:
-Başkalarının duygularını söyler. 
-Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. 
-Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
Kazanım 5: Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:
-Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
-Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
Kazanım 6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:
-Haklarını söyler. 
-Başkalarının hakları olduğunu söyler.
-Haksızlığa uğradığında tepki verir.
-Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir. 
Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
-Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
-Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Göstergeleri:
-Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
-İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. 
-Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar.
Göstergeleri:
-Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
-Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.
-Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.
Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
-Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
-Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
-Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır. 
Göstergeleri:
-Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
-Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. 
Göstergeleri:
-Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
-Kuralların gerekli olduğunu söyler.
-İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. 
-Nezaket kurallarına uyar.
Kazanım 13: Estetik değerleri korur.
Göstergeleri:
-Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.
-Çevresini farklı biçimlerde düzenler. 
-Çevredeki güzelliklere değer verir. 
Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:
-Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.
-Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.
-Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.
Kazanım 15: Kendine güvenir.
Göstergeleri:
-Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
-Grup önünde kendini ifade eder. 
-Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.
-Gerektiğinde liderliği üstlenir.
Kazanım 16: Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.
Göstergeleri:
-Toplumda farklı rol ve görevlere sahip kişiler olduğunu söyler.
-Aynı kişinin farklı rol ve görevleri olduğunu söyler.
Kazanım 17: Başkalarıyla sorunlarını çözer.
Göstergeleri:
-Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer. 
-Arkadaşlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetişkinlerden yardım ister. 
-Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri:
-Saçını tarar.
-Dişini fırçalar.
-Elini/yüzünü yıkar.
-Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.
Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri:
-Giysilerini çıkarır.
-Giysilerini giyer.
-Düğme açar.
-Düğme kapar.
-Ayakkabı bağcıklarını çözer.
-Ayakkabı bağcıklarını bağlar.
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
-Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. 
-Ev/okuldaki eşyaları toplar.
-Ev/okuldaki eşyaları katlar. 
-Ev/okuldaki eşyaları asar.
-Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir. 
Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. 
Göstergeleri:
-Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.
-Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir.
-Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınır. 
-Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir.
Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar.
Göstergeleri:
-Kendisi için dinlendirici olan etkinliklerin neler olduğunu söyler. 
-Dinlendirici etkinliklere katılır.
-Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler.
Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.
Göstergeleri:
-Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanır. 
-Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.
-Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.
Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:
-Tehlikeli olan durumları söyler.
-Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
-Temel güvenlik kurallarını bilir.
-Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur.
-Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.
Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. 
Göstergeleri:
-Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.
-Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.
-Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder